Terugblik zaalseizoen 2018 – 2019 en afscheid zaalcommissaris Anieke Rabius

7-3-2019
Het zaalseizoen is afgelopen. Meisjes D1 is ongeslagen kampioen! Top gedaan: dames, trainers, coaches en ouders GEFELICITEERD. En hoewel de Jongste Jeugd geen officiële competitie speelt, won ook Meisjes 8E1 al haar wedstrijden. Super gedaan meiden!

Ook de andere HVM teams hebben een goede competitie gespeeld; er is gewonnen en verloren, allemaal mooie middenmoters. Er is vooral weer veel geleerd!
Bij de senioren speelde Dames 1 in een poule met één team dat veel sterker was dan de rest. De competitie draaide vooral om wie tweede werd. De dames hebben zich goed geweerd en sluiten – net als de meeste jeugd teams – de competitie af in de middenmoot.
De mannen speelden voor het eerst sinds jaren met een écht Meerssen-team. Ze hadden het lastig, maar de uitslagen laten zien dat het kwartje net zo goed hun kant op had kunnen rollen. Ze handhaven zich in de poule en moeten volgend jaar laten zien dat kwartjes ook de andere kant op kunnen rollen.

We sluiten niet alleen dit zaalseizoen af, maar ook een periode in Sporthal Marsana af. Jammer, want dit is een fijne hal, met fijne mensen die het hockey echt welkom heetten.
Vanaf komend seizoen vindt het zaalhockey bij HVM hoogstwaarschijnlijk plaats in de hockeyhal die gerealiseerd gaat worden in de voormalige papierfabriek in Weert (Gemeente Meerssen). Dit moet onze vaste trainingsplaats worden, waardoor velen op de fiets naar de training kunnen. Dit was daarmee hopelijk ook een laatste seizoen reizen naar trainingen en wedstrijden in vier hallen in de regio. Misschien kan ook op vaste tijden worden getraind, waardoor dit een laatste seizoen was met een groot wisselschema om trainingen zo eerlijk mogelijk te verdelen. De "thuis”-wedstrijden – ook dan spelen we weer in blokken - zijn dan steeds in dezelfde hal als waar we trainen. We zullen er dus volgend jaar op vooruit gaan, maar alleen wat betreft de locatie. Er verandert niks aan het tijdstip waarop de KNHB het competitieschema bekend maakt. Dat is ook volgend jaar weer laat.

Dat HVM ook volgend jaar in de winter weer hockeyt in de zaal lijkt inmiddels bijna vanzelfsprekend. Dat was een paar jaar geleden wel anders! Initiatiefneemster Anieke Rabius heeft HVM op weg geholpen en ons gebracht waar we nu zijn. Nu de beginjaren achter de rug zijn, was dit haar laatste jaar. Zij stopt met haar functie als zaalcommissaris voor HVM. Er is nog geen opvolger voor Anieke. Er is een draaiboek van alles wat geregeld moet worden; dat maakt het een stuk simpeler en het kost minder tijd. Wie oh wie wil deze leuke taak overnemen?

Een persoonlijk bedankje van Anieke aan allen die de afgelopen seizoenen meewerkten om het zaalhockey binnen Meerssen tot een succes te maken, aan Heton en Optisport en aan UTS Bernhardt in het bijzonder voor het passen op de balken buiten het zaalseizoen. "Dank je wel en graag tot ziens! Op naar een fijne zaal-toekomst in Weert.”

Anieke heel erg bedankt voor al je inzet en doorzettingsvermogen!

Maarten Vonhögen
Anieke bedankt hier weer allerlei mensen en bedrijven, maar veeleer en veel meer moet onze dank naar háár uitgaan. Anieke: dankjewel voor al je inspanningen. Het was een feest met je te mogen werken!

Nikkels van den Bos
Ivan Weusten