BITJE OP MAAT MAKEN DINSDAG 5 SEPTEMBER 17.30-18.30 UUR!

1-9-2017

Informatie gebitsbeschermers HVM
Mondbescherming bij Hockeybond verplicht
De Koninklijke Nederlandse Hockey Bond (KNHB) verplicht met ingang van het seizoen 2015-2016 het dragen van een mondbeschermer tijdens de georganiseerde wedstrijden. Deze maatregel geldt voor alle categorieën spelers.

Op maat gemaakte gebitsbeschermers geven u of uw kind de perfecte mondbescherming!
Letsels aan tanden, kiezen en kaken kan met een goede mondbeschermer worden voorkomen of beperkt. Alle leden van Hockey Vereniging Meerssen kunnen tijdens een 'hapmoment' tegen een sterk gereduceerd tarief een goed bitje laten maken.

De voordelen van een op maat gemaakt bitje
Een op maat gemaakt bitje heeft een vele malen betere pasvorm waardoor je beter kunt ademen, slikken en praten. Eenvoudige bitjes uit de sportwinkel, zoals boil-and-bite, moeten op een zeer hoge temperatuur worden verwarmd waardoor deze té heet is in de mond om goed te kunnen vervormen. Hierdoor krijgt het bitje niet de optimale pasvorm, waardoor deze meestal niet lekker in de mond zit, uitvalt en dus veel minder goed beschermt.

Hockeyers die nog volop aan het wisselen zijn of een beugel dragen, kunnen ook tijdens dit 'hapmoment' een op maat gemaakt bitje laten vervaardigen.

Speciale prijs voor HVM-leden!
Op het 'hapmoment' maken we een individuele mondbeschermer voor €40,-. Normaliter kost deze €80,- à €90,-. Voor €50,- zetten we je naam en telefoonnummer in het bitje zelf (alleen als je uitgewisseld bent). Het bitje is inclusief opbergdoosje en voorzien van naam en telefoonnummer. U ontvangt een factuur bij het afhalen van het bitje. Probeer deze te declareren bij uw zorgverzekeraar. Vergoeding is afhankelijk van uw polis, de gebruikte code is M61.

Betalen

Bij het maken van de afdruk tijdens het 'hapmoment' dient u contant te betalen. Er is geen pin aanwezig!

Bitjes klaar

Na twee weken ligt uw bitje klaar bij HVM. De factuur ontvangt u per e-mail om te kunnen declareren bij uw zorgverzekeraar.

Kleuren

Op dit moment bieden we de bitjes aan in de kleuren rood/wit/blauw, rood, blauw en transparant.

Pasgarantie

Het maakt niet uit of uw kind een wisselgebit heeft, voor deze situaties hebben wij een passende oplossing. Wij geven garantie op de pasvorm van 1 seizoen, past het bitje binnen deze periode niet meer door het wisselende gebit dan passen wij dit aan. Lukt dit niet, dan krijgt u een nieuwe. Belangrijk is wel dat er niet op gekauwd mag zijn.

Graag zien wij jullie tijdens het 'hapmoment' op dinsdag 5 september van 17.30-18.30 uur.

Emma Parker