VRIJ, VRIJWILLIGERS EN VRIJKAARTEN

6-7-2016

Bijna vrij! We werken de laatste trainingen af met de nieuwe teams en de competitie zit er nu écht op! Er worden nog toernooitjes gespeeld en ieder team viert op zijn eigen manier de seizoensafsluiting. En dan… zomerstop!

Het was een fantastisch seizoen met een prima resultaat. Op 12 juni feliciteerde ik 3 juniorenteams met hun kampioenschap. Ik hoor ook regelmatig dat er leven zit in de club. En dat hoor ik natuurlijk graag. Natuurlijk draait HVM om hockey; goeie trainingen, een aantrekkelijk competitie en leuke clinics. Maar vooral de niet-hockey-activiteiten dragen bij aan ons clubgevoel. Feest- en quizavonden, Super Sunday, Sinterklaas, zomerplantenactie en natuurlijk de familiedag. We hebben het allemaal voorbij zien komen afgelopen seizoen – en met succes. Gelukkig.

Het einde van het seizoen is hét moment om al die vrijwilligers te bedanken die dit mogelijk maakten. Ik hoop dat ieder team de coaches en trainers in het zonnetje zet en dankjewel zegt. Zij steken er veel van hun vaak beperkte vrije tijd in. Zij zorgen er niet alleen voor dat hun eigen hockeyende kinderen plezier houden in het spelletje. De ouders - maar zeker ook de niet-ouder coaches en trainers - zorgen er geheel belangeloos voor dat álle leden kunnen hockeyen bij onze vereniging.

De trainers en coaches zijn dan misschien de zichtbare en de grootste groep. Gelukkig kunnen we ook bouwen op de minder zichtbare krachten van de vereniging: de commissieleden van de Arbitrage Commissie, de Accommodatie Commissie, de Activiteiten Commissie, de Clubhuis Commissie, de Communicatie Commissie, de Kascontrole Commissie, de Sponsor Commissie, de Technische Commissie, de Tucht Commissie, de Vrijwilligers Commissie en de Zaalhockey Commissie, de bestuursleden, de ledenadministratie, de Materialen commissarissen, het wedstrijdsecretariaat en de zaterdagcoördinatoren. Samen maken zij HVM.

Komende zaterdag bedanken we al onze vrijwilligers voor hun inzet en bijdrage. Met meer dan 75 vrijwilligers en hun gezinsleden gaan we naar de interlandwedstrijd die de Oranje Hockey Dames In de voorbereiding op de Olympische Spelen in Rio spelen. "Onze" dames spelen in het nieuwe stadion van HC Den Bosch tegen het nationale team van België.

Ben je er dit jaar niet bij? Natuurlijk zien we jou ook graag als vrijwilliger in het komende seizoen. We zijn per direct op zoek naar:

• -Penningmeester
  • -Bestuurslid Hockey Facilitair
  • -Bestuurslid Vrijwilligers zaken
  • -Commissieleden voor:
    • oclubhuis commissie
    • ocommunicatie commissie
    • oaccommodatie commissie
    • oarbitrage commissie
    • oactiviteiten commissie

We hebben nog een beperkt aantal kaarten over. Als je je nu aanmeldt voor een van deze vrijwilliger vacatures voor volgend jaar, dan krijg jij één van de nog beschikbare vrijkaarten en ga je a.s. zaterdag mee. Je kunt je hiervoor melden bij [email protected].

Na zaterdag begint ook voor mij de zomerstop. Natuurlijk ga ik genieten van de vakantie met mijn gezin. Maar stiekem gebruik ik deze periode ook al voor de voorbereiding van volgend jaar. De begroting moet worden gemaakt, het beleid voor komend jaar klopt aan de deur en, hoe gek het ook klinkt, we zijn al druk bezig met de voorbereidingen voor de zaalcompetitie in de winterstop…

Dankjewel voor een mooi seizoen, tot zaterdag en anders fijne zomer!

Met zonnige groeten,

Ron Soeren